Tens queixes sobre el 112 i altres telèfons d'emergències i denúncies? Explica-ho a la campanya HAccesibilidad

destacat

Un usuari  contacta amb el telèfon 112

3 de juliol de 2017.- Ets una persona amb discapacitat i tens problemes per contactar amb el telèfon d'emergències 112 o altres telèfons com el 061 o la policia local de la teva localitat? I amb les  línies d'atenció contra la violència masclista (900 900 120 - 016) o el telèfon Infància respon (116 111)? Creus que les aplicacions del 112 són prou accessibles? Et fan esperar gaire estona per atendre't? Si en algun moment has hagut de trucar a algun d'aquests telèfons, quins problemes has tingut?

Saps que tens el dret de reclamar l'accessibilitat d'aquest tipus de línies de titularitat pública?.

Per això, la campanya HAccesibilidad llançada enguany pel Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) dedica el mes de juliol a recollir les queixes i/o denúncies sobre els problemes i manca d'accessibilitat dels telèfons d'emergències i denúncies. Alhora, vol conscienciar i sensibilitzar perquè, mica en mica, l'accessibilitat d'aquests telèfons sigui l'habitual i els problemes per contactar una excepció.  

Contactar amb rapidesa, facilitat i sense problemes d'accessibilitat amb els professionals que atenen aquests telèfons és important per a la població en general però encara més per a les persones amb discapacitat perquè, d'una banda, per la seva discapacitat tenen un major risc de patir accidents i, d'una altra, perquè són més vulnerables davant possibles delictes o actes de violència. 

La campanya, que té el seu propi perfil de twitter, @HAccesibilidad, vol conscienciar sobre l'accessibilitat universal com a qüestió de drets humans i lluitar contra les barreres que encara patim les persones amb discapacitat, les quals representen una discriminació i una violació dels nostres drets. La campanya fa èmfasi que tots els productes, béns, entorns i serveis siguin accessibles, d'acord amb els criteris d'accessibilitat universal.

Si et sents discriminat/da per la manca o les deficiències d'accessibilitat del telèfon 112 i altres línies d'urgències i/o denúncies, no dubtis i denuncia-ho. Ara és el moment!

Com ho pots fer?  A través de: Twitter, seguint el perfil @H_Accesibilidad i utilitzant l'etiqueta #HAccesibilidad; Facebook, clicant "M'agrada" i compartint la pàgina https://www.facebook.com/Horizonte.Accesibilidad.4.12.2017; i correu electrònic, escrivint a horizonteaccesibilidad2017@cermi.es. 

Contacte premsa

Tel. 932289368

secretaria@cocarmi.cat